Det behövs lite riv och slit


Idag blev det klart att Manchester United skrivit på ett nytt kontrakt med Anderson, vår brasilianare och mittfältsdynamo. Anderson gick med knäproblem förra säsongen och tog inte riktigt plats i startelvan, något som resulterade i uttalanden om att han ville ifrån United och tillbaka till portugisiska Porto han värvades från. Nu sitter han dock med ett nytt, fräscht 5-årskontrakt och jag är förbannat nöjd över det.

Anderson är 22 år nu men jag kommer ihåg hur han imponerade på mig under 08/09. Jag tyckte mig se lite av en Scholes i honom, den yngre varianten av Scholes på tiden då han inte enbart var en gudabenådad passningsspelare. Anderson visade prov på att vara en box to box-spelare, en roll som Fletcher spelat med bravur de senaste två säsongerna i Andersons och Carricks frånvaro.

För inte allt för länge sedan kom Anderson tillbaka till startelvan i United igen och jag har precis som Sir Alex tyckt om det han visat upp. Med Anderson och Rooney tillbaka i laget har United helt plötsligt fått in betydligt mycket mer rörelse i anfallsspelet.

Spelare som hela tiden springer och visar lite vilja behövs och jag är tämligen säker på att Anderson kommer spela en viktig roll i Uniteds jakt på titlar under våren. Laget behöver en katalysator som får igång ruljansen och tankarna om att vi bara ska vinna. Om vi dessutom har två såna spelare på planen tillsammans med yrvädret Valencia och de oberäkneliga Berba och Nani för att inte tala om en Scholes som säkerligen vill avsluta karriären med en sista titel så undrar jag om det inte kan gå vägen.

// Don Ohlson


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback