Fotboll så in i helvete!

Nu har Don Ohlson redan skrivit om denna händelse och jag har väl egentligen inte så mycket mer att tillägga förutom... FUCKIN' BRILLIANT!


Ett "hackande" United vann med 7-1 på hemmaplan mot Blackburn. Berbatov, den tröga bulgaren, gör 5 mål och han rör på sig. Jag ska inte klaga på honom men jag trodde aldrig att han kunde göra en "Rooney", eller vad man nu ska kalla det. Och en Rooney är alltså att vinna bollen nere vid eget straffområde, spela ut den på kanten, löpa in mot motståndarnas straffområdet och trycka dit den. Ärligt talat så trodde inte jag att Dimitar kunde göra sånt. Niva och Strömberg var lika chockade de så det var verkligen något utöver det vanliga.

Det kanske hela matchen var? 7-1 helt plötsligt. Efter att ha kryssat i 7 matcher och vunnit 7 matcher med 1 eller 2 mål så krossar United Blackburn.

Någonting har saknats fram tills nu och jag är övertygad om att det är rubrikernas man Rooney. Jag har aldrig sett en spelare som kan lyfta ett lag lika bra som han. Han gjorde inget mål idag och det var burop blandat med applåder när han var involverad i spelet men han var överallt och jobbade stenhårt. På tv:n ser man inte hela planen men man såg Rooney hela tiden. Han växlade mellan alla positioner på planen och han spelade i 90 minuter. United är inte United när inte Rooney spelar. Berbatov och Rooney får dela på utmärkelsen matchens lirare, man of the match.

Det var verkligen fotbollsporr idag och det känns riktigt bra. United leder ligan just nu, målskillnaden ser bättre ut och Chelsea har en bortamatch mot Newcastle idag. Jag hoppas att Newcastle spöar skiten ur Chelsea som inte alls övertygar längre. Men ett kryss räcker för min del.

Jag hoppa att FC United of Manchester får möta Manchester United i FA-cupen. Det skulle kunna bli världens bästa match. Fansen mot Laget på Old Trafford = Fotbollsporr!
 
/ Skrevet



Rooneys Unitedvrål! Känslor! Fotboll så in i helvete!


Kommentarer

Postat av: Don Ohlson

Du har verkligen rätt när det gäller Rooneys betydelse för laget. Varken Messi eller Ronaldo har samma betydelse i sina klubbar, det är möjligtvis Zlatan som skulle vara viktigare för sitt lag.



Blir förvånad om Newcastle snor poäng idag, de saknar sina ordinarie mittbackar så det kommer bli tufft. Men vi hoppas!



Sedan såg jag att FC United kryssade mot Brighton så det väntar retur på hemmaplan och chansen finns fortfarande kvar. :)

Postat av: Skrevet

Jag visste att Newcastle skulle sno poäng, men de hade lite flyt. Sett 1-0 målet när cech springer ut och alex petar bollen förbi honom så carrol kan slå in den? Chelseas försvar funkar verkligen inte och de ägde inte alls matchen. Turligt nog fick de in kvitteringen men jag tyckte nog att Newcastle var det bättre laget. De hade ju sol cambell som mittback och han var grym fast lite seg.



Tyvärr blev vi lottade mot Liverpool men senast vi blev lottade mot Liverpool var säsongen vi vann trippeln! Det kan hända igen.. Känslan i magen är bra just nu. Vi leder med 2 poäng fast möter dock blackpool på lördag. Men spelar vi som i lördags ska det vara vinst :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback