Ge mig en cigarr!


Jag läste ett underbar citat av Churchill tidigare idag där han förklarade att sin kärlek till cigarrer berodde på att de uppehåller både händer och munnen på samma gång vilket vid ett flertal tillfällen stoppat honom från att strypa eller bita någon. Åh detta ljuva raseri som bara kan bubbla upp inom en för en kort stund, det är så bekant.
Om jag vore en av Liverpools anhängare vet jag inte om jag kunde tygla mig själv. Soppan Hicks och Gillett hållit på att koka ihop under några år börjar lukta riktigt för jävligt nu och fan om jag inte anar ett litet skadeglatt leende trots alla pengar de förlorat och fortsätter att förlora som ägare av 'Reds'.

För några dagar sedan tog ägarfrågan en ny vändning. Liverpools styrelse som har jobbat febrilt sedan i april på att hitta en eventuell köpare fick in två acceptabla bud och förhandlingar inleddes. New Englands sport ventures som bland annat äger Red Sox drog det längsta stråt och som jag förstått det har de klargjort med sitt bud att de köper ut de skulder som i april månad när Hicks och Gillett la ut klubben till försäljning uppgick till 3 miljarder kronor.

Men roligare blir det! När ett styrelsemöte för några dagar sammankallades för att godkänna budet stormade Hicks och Gillett in och försökte avsätta de i styrelsen som fått ansvaret att sköta försäljningen för att sätta sina egna polare på respektive position. Man kan bara le åt det och skaka på huvudet, det är så löjligt och bisarrt. Två små barn med alldeles för mycket pengar i fickorna(som nu dock är skulder istället) och för lite vett i skallarna.

Försäljningen av klubben är nu godkänd av både styrelsen och Premier League men självklart kan inte den här sagolika soppan sluta här utan även fortsätta nästa vecka då det väntas på ett slutgiltigt domstolsbeslut för att avgöra om försäljningen gått rätt tillväga eller inte.

Den 15:e oktober är nästa deadline för de nuvarande ägarna att reglera sina skulder. Om det inte sker riskerar klubben att åka på poängavdrag vilket vore en skymf mot klubben Liverpool men framför allt deras fans. Jag blir så jävla förbannad över hur vissa ägare behandlar fansen och deras kärlek till klubben. Kan de inte förstå att det är vi som håller den upprätt och bär den på våra axlar över eld och vatten, sakta, sakta framåt?

// Don Ohlson


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback