Rooney vägrar förlänga sitt kontrakt



Wayne, vad i helvete håller du på med?
är den första tanken som infinner sig när jag slösurfar in på Svenskafans i vanlig ordning och ser en rubrik om att en av våra stora ledare i United som mer eller mindre bar laget på egna axlar under förra säsongen vägrar skriva på ett nytt kontrakt.
Det är vår skotska monstertränare Sir Alex som i en intervju med Manchester Unitedes egen tv-kanal MUTV talar ut om röran med Rooney som vi dragits med under hösten. Först spelar han skit, blek så det heter duga och hamnar med rätta på bänken där han suttit sedan dess. Petningen som självklart är fina grejer för den brittiska pressen började genast gräva i det men Ferguson menade berodde på ankelskadan Wayne drog på sig i våras. Något som Rooney själv gick ut och dementerade i pressen.

Och nu alltså det här, Wayne har vägrat förhandla kring ett nytt kontrakt sedan innan VM och har till och med sagt till Ferguson personligen att han inte vill förlänga sitt kontrakt med United. 1,5 år har vi alltså kvar med en av världens bästa anfallare som verkar försöka göra sig omöjlig för att skynda på en övergång.

Jag blir bra förbannad när jag läser det. Vad är det du ser som ett steg i rätt riktning Wayne? Real, det jävla skämtet? Eller vill du göra som Zlatan och lattja med Messi i en säsong innan du inser att du inte passar in? Eller har du tänkt göra det otänkbara och som IKON för United gå till en av våra värsta rivaler i England? Jag undrar hur mycket jag skulle förstöra med tårarna i ögonen om jag såg dig dra på dig en Chelsea-tröja.

Nej din dumma jävel, det är bäst att du tar ditt förnuft till fånga och ber oss alla om ursäkt innan du blir en av de mest hatade spelarna i England. Fuck you Wayne.

// Don Ohlson


Kommentarer

Postat av: Kim

Word!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback