Vi tröstar oss med Champions League


Sveriges insats mot Holland var inget annat än katastrofal. Vi visade på ett mästerligt sätt hur fotboll absolut inte ska spelas medan Holland nöjde sig med filmningar och snygga kontringsmål. Bara att jag har hört uttalanden om att Safari skulle varit bäste svensk säger en hel del; osynlig och utbytt tidigt i andra halvlek. Bra där. Helgens omgång i ligorna gav en viss tröst men det är imorgon när även Champions League brakar igång igen som jag kan lägga plattmatchen bakom mig på riktigt.

Imorgon gästar Skånes stolthet Zlatan Madrid med sitt Milan så det är självklart kvällens höjdpunkt i svensk tv. Som jag förstod det var Zlatan på spelhumör nu i helgen och bjöd på två monsterpassningar till Patos båda mål så formen finns där, trots att vi bara såg nån enstaka knuff på Van Bommel mot Holland från Zlatans sida.

Det som jag dock tycker gör matchen mellan Real Madrid och Milan intressant är den förlorade sonen Robinho som för första gången gästar Bernabeu efter hans skamliga flytt till Manchester City. Den stora lönechecken lurade över brassen till Englands största låtsasklubb och jag kommer aldrig glömma hur äcklad jag var när jag såg honom kyssa klubbmärket på sin nya tröja när han gjorde sitt första mål(Jag har för mig att det var i första matchen dessutom?) för City. Där det finns pengar finns Robinho, fyfan.

Men under förra säsongen blev konkurrensen hårdare i City. Fler pengakåta spelare plockades in(läs Tevez och Adebayor) vilket fortsatte även i somras och vips så har vi Robinho i Italien, spelandes med gamlingarna i Milan tillsammans med den den skånska skönheten Zlatan och odjuret Ronaldinho. I helgen gjorde han sitt första mål för Milan, gissa hur han firade det. Just det, hångel och sex med klubbmärket mitt på planen.

Det ska bli väldigt intressant att se hur publiken i Madrid tar emot Robinho. Själv hoppas jag att han blir utbuad så att det skriker om det men tänder till och visar vilken magisk fotbollsspelare han ändå är. Det kan bli en vacker kväll i Madrid om spelarna bara bjuder upp till dans.

För oss som saknar Viasat så bjuder tv10 på Arsenal-Shakhtar. Gunners saknar en bunt tongivande spelare men det har ju inte stoppat de förut. Även här kommer det dansas så bunkra upp med chips och öl för nu börjar veckan på riktigt.

// Don Ohlson


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback