Fotograferande caveman

3-0 efter lite drygt en halvtimme och en första halvlek som bjöd på den propagandafotboll Barcelona verkar ha saknat uppe i Ryssland. Ja Internazionale gav verkligen hemmapubliken valuta för pengarna och framförallt Samuel Eto'o, mannen som slängde ut den schyssta one-linern att han ska springa som en svart man men tjäna cash som en vit man. Jag har aldrig riktigt tyckt om Eto'o men jävlar, ikväll kan jag inte låta bli att älska honom.

Ett hattrick med vartenda mål karaktäristiskt för en äkta målskytt men det som jag tar med mig från ikväll är hur han ständigt bjuder på sig själv. Garvar när domaren blåser en frispark emot honom i en 50/50-duell, leker grottmänniska efter första målet, snor en kamera av pressfotografen och knäpper ett kort på Sneijder efter det tredje och traskar omkring och ler jämt och ständigt.


Visserligen bjöd Werder Bremen dem på segern ikväll med ett försvarsspel i klass med IFK Lindesbergs P89 men Inter utstrålade harmoni ikväll. De har inte presterat ordentligt än så länge i Serie A men finns ändå i delad serieledning med Lazio. Kanske släpper det nu för Benitez som trots allt inte tappat någon spelare från truppen som vann allt under förra säsongen.

Eto'o har redan köttat in nio mål på en månad och lär med all säkerhet passera de 15 mål han lyckades prestera förra säsongen. Frågan är hur Benitez kommer behandla den här situationen med en glödhet Eto'o och Milito som vann allt och presterade utan dess like förra året när både vill ha den centrala platsen i anfallet.

Förövrigt fortsätter Sneijder att briljera och visa att han är en av världens absolut bästa spelare och jag fattar fortfarande inte hur Real Madrid kunde släppa honom till förmån för Kaká.

Nu laddar vi inför morgondagens Europa League.

// Don Ohlson


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback