Sheringham?

Efter att bara ha vunnit en match av arton på spansk mark så gör United det igen. Chicharito trycker bollen ner i målvaktens vänstra och Valencia förlorar på hemmaplan.

Men det är knappast en väntad seger. Under hela matchen får United försvara sig mot ett Valencia som faktiskt spelar sitt eget spel mot ett lojt United. Gång på gång kommer instick och inlägg mot Soldado som turligt nog är en centimeter ifrån varenda gång. United försöker spela boll men pga av Valencias höga press och Uniteds nervositet blir de av med bollen på mittfältet hela tiden. Katastrof!
Och man börjar undra hur sir Alex tänkte när han lämnade Scholes, Giggs och Rooney hemma. Inser han inte hur viktig den här matchen är?! När jag ser startelvan så är det enda positiva beskedet att O´shea inte är med.

I första halvlek är det farligaste vi har framåt ett skott av Berbatov, inte helt ofarligt dock. Det ser som vanligt ganska ofarligt ut när Berbatov är utanför straffområdet och lossar av ett skott. Valencias målvakt tittar inte ens på bollen som faktiskt bara är någon decimeter utanför krysset. Berbatov tittar besviket på ett United han inte känner igen.

I andra halvlek så öpnnar United bättre och börjar spela boll men det blir inte mer än att vi får två hörnor med oss. Valencia tar över matchen helt när det har gått 20 min och det är spel mot ett mål. Alla bollar är nära en skrattande Soldado som verkar tycka att det är skitkul att spela ut United. Vidic och Ferdinand är rasande. Efter att Vidic blivit stämplad i bröstet så pekar han på Soldado och ser sådär arg ut som bara en riktig serb kan. Salgado ler fortfarande men jag undrar om inte det där leendet försvinner när Vidic fått chansen att sparka av knäskålen på honom ... något som tyvärr aldrig sker.
I 77:e minuten får Anderson lämna planen och Hernandez kommer in. Genast blir det lite snabbare spel för nu kan United lägga långbollar bakom Valencias backlinje som inte alls har samma snabbhet som Chicharito. Efter några minuter har Chicharito ett skott i stolpen och jag sitter och tänker på det gamla United som ALLTID avgjorde i slutet. Sir Alex ser dock att Hernandez inte räcker till så i 85:e byts Berbatov ut mot Macheda. Nani löper med bollen längs högerkanten och hittar Macheda som vänder runt och ser att Chicharito löper in mot straffpunkten. Passen når honom och med två försvarare runt sig lyckas han vända på sig och med vänsterdojjan trycka ner den i målvaktens vänstra... JAAAAAAAAAAAAA! Jag skriker mig hes här hemma och prisar "den lilla ärtan".

Domaren blåser senare av matchen, en match som kanske United inte förtjänade att vinna om man ser till hur de spelade, men ändå så viktig för United. Första bortasegern för United den här säsongen och den kommer på spansk mark. Tack vare Hernandex känns det som att vi kan klå Sunderland på bortaplan medan Chelsea spelar lika mot Arsenal. Har vi hittat en ny Sheringham kanske?

/ Sir Bobby


Kommentarer

Postat av: Erik el grande

1. Man får inte förväxla Soldado med Real Madrids ex ytterback Salgado. Skillnaden är enorm.



2. Jag håller definitivt med om att Chicharito ser extremt lovande ut och kan blomma ut till något riktigt bra.



3. Hur kommer United att klara Valencias (spelaren alltså) skada. Kommer de behöva värva en ytter under Januarifönstret?

Postat av: Busbyheat

Så fint referat..



Så synd att jag missade matchen



Så synd att kvinnor går före fotboll ;)

Postat av: Sir Bobby

Förlåt erik, höftade på att han hette salgado.. har inte lika stor koll som du.



Går inte att ersätta Valencia med ngon i truppen så det kommer nog trilla in någon i januari. Frågan är bara vem? Sen är sir alex alltid svår att spå. Jag tror att han kommer försöka fylla luckan med att sätta in Rafael och Fabio som är offensiva ytterbackar.

Postat av: Don Ohlson

Jag undrar ja om han ens kommer ta in någon ny spelare. Hur ser det ut med Obertan, är han skadad nu igen? Jag har fått för mig att han presterade bra under försäsongen så han borde iaf få en chans innan vi slänger iväg cash på en ny ytter.



Ljalic också för den delen. Jag har inte riktigt koll på om han är utlånad hela säsongen till Partizan men han sägs ju vara en sagolik talang.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback