Skottpengar på Stamford Bridge

Andra gruppspels-omgången i Champions drar igång ikväll med ett gäng matcher som har potentiell slakt skrivet i marginalen på spelschemat. Tack vare Viasats rikemans-satsning har jag själv såklart inte möjlighet att följa de roligaste arkebuseringarna utan får nöja mig med tv10 och djuret Didier Drogbas nuna två timmar framöver.

Fransoserna från det smuggelstaden Marseille kommer på besök till London för att sätta ännu en käpp i hjulen för Chelsea som för tillfället står och trampar med två raka förluster mot Newcastle och Man City.
Jag såg tidigare idag att oddsen är brutalt höga för en bortaseger och visst är det berättigat så länge ingen nappar på mitt erbjudande om skottpengar på Drogba och övriga blåklädda spelare vid kvällens tillställning. Men jag höjer ett varningens finger för Marseille som har duktiga Mandanda mellan stolparna och Taiwo, wannabe-Kolarov från Lasse Lagerbäcks Nigeria på vänsterbacken.
Skrällarna har haglat tätt hittills i år, nu håller vi tummarna för en till så att vi vettiga människor kan somna med ett leende på läpparna.
// Don Ohlson


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback