Tevez, mitt älskade hatobjekt

Inte en människa i västvärlden kan ha missat Chelseas ångvältsliknande fotboll de bjudit på under inledningen av säsongen. 21 mål framåt och bara ett insläppt i ligan och 1-4 på bortaplan i årets första Champions League-match. Den krampaktiga fotboll Ancelottis mannar presterade i Community Shield har varit som bortblåst och mardrömmarna kring ännu en ligatitel som hamnar i London började ta form.

Motståndet har dock inte varit av yppersta världsklass om man ska använda vänliga ord och nu i helgen kom det första riktiga styrkeprovet i form av Manchester City på bortaplan. City som var deras spöke förra året och plockade hem sex poäng mot låtsasryssland.

Jag visste inte riktigt hur jag skulle reagera när jag slog på tvn för att kolla på Liverpool-Sunderland och hörde att ligisten Tevez pangat in 1-0 bakom den alltid lika fule Chech och det var 10 minuter kvar. Min avsky för Chelsea är snäppet större än den gentemot lillebror City så resultatet fick mig att knyta ena näven förjävla hårt men att det var tvunget att vara äckliga jävla Tevez av alla människor tärde på själen.

För vem kan glömma hans uttalande när han inte förlängde med United och i pressen slängde ur sig att han aldrig skulle kunna spela för Liverpool eftersom de var en av Uniteds största rivaler för att under de följande dagarna skriva på för lillebror och flytta till andra sidan stan. Jag får kväljningar bara jag tänker på det och jag hoppas innerligt att nu, när du skjutit Chelsea i sank, kan du inte åka in i fängelse som din bror gjort?

// Don Ohlson


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback